بخاری گازی بدون شومینه ارائه می دهیم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


همانطور که در مطالب قبلی وبلاگ مرکز ذکر شد، معرفی بخاری گازی بدون دودکش مشابه بخاری گازی دودکش دار است و می توان گفت ساختار آنها یکسان است. اما سعی ما بر این است که اطلاعات کاملی در مورد این سیستم گرمایشی ارائه کنیم تا در هنگام تست و خرید بخاری گازی بدون دودکش، با دید باز و بدون مشکل انتخابی داشته باشید.

مشخصات و ساختار بخاری گازی بدون دودکش

حتما این جمله را شنیده اید که بخاری های بدون دودکش برای منازل مناسب نیستند و شرکت ملی گاز ایران نیز در چند سال گذشته بارها به این موضوع اشاره کرده است. اما دلیل آن چیست؟ همانطور که می دانید وقتی بخاری روشن می شود، احتراق گاز طبیعی نتیجه ای جز مونوکسید کربن ندارد که گازی خطرناک و کشنده است. بر این اساس، این بخاری ها باید در محیطی نصب شوند که جریان هوا وجود داشته باشد تا اکسیژن مورد نیاز محیط تامین و مونوکسید کربن آزاد شود. بر این اساس این بخاری ها عموما برای محیط های شرکتی یا مغازه هایی با درب باز توصیه می شوند و برای محیط های بسته مانند حمام، اتاق خواب و ... توصیه نمی شوند.

ساختار بخاری گازی بدون دودکش

طراحی بخاری بدون دودکش گازی شبیه بخاری دودکش دار است که در مقدمه بخاری گازی و نحوه عملکرد آن به آن پرداخته شد اما امروزه با توجه به محبوبیت این بخاری ها به دلیل ابعاد کوچک آنها دستخوش تغییراتی شده اند، برخی از آنها دارای عملکردهای جدیدی در این نصب جانبی هستند که در ادامه توضیح خواهیم داد. اگر از تمام قطعات معمولی مانند ترموکوپل، شعله، مشعل، سیستم سوخت رسانی، پیلوت و غیره بگذریم، بخاری گازی بدون دودکش دارای قطعات مختلفی است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

بخاری آجری بدون دودکش

اکثر بخاری های گازی امروزی از آجر نسوز که همانطور که می دانید از نوعی سرامیک ساخته شده و مقاومت حرارتی بسیار بالایی دارد برای دریافت گرما از مشعل و تابش آن استفاده می کنند.

بازار اکسیژن

یکی از نکات مهمی که در توضیحات اجاق گاز بدون دود ذکر شده وجود سنسور اکسیژن در این نوع اجاق گاز می باشد. همانطور که در ابتدا گفته شد، این نوع بخاری ها معمولا برای مکان هایی که جریان هوا وجود دارد مناسب هستند تا هیچکس از تولید مونوکسید کربن خفه نشود. اما برای رفع این مشکل برخی از کارخانه های خانگی سنسور اکسیژن بر روی این دستگاه تعبیه کرده اند که در صورت پایین آمدن سطح اکسیژن از حد طبیعی، بخاری به صورت خودکار خاموش می شود تا باعث خفگی و خفگی نشود.

فن بخاری گازی بدون دودکش:

احتمالاً با اصطلاح بخاری شومینه بدون فن آشنا هستید و شاید بارها آن را دیده یا شنیده باشید. اما این فن برای چیست؟ فن تعبیه شده در پشت بخاری وظیفه دارد هوا را به اطراف بچرخاند تا گرمای تولید شده توسط بخاری شدیدتر باشد و در نهایت محیط را سریعتر گرم کند.

این سه جزء که در بالا توضیح داده شد اصلی ترین اجزای مورد استفاده در اکثر شومینه های بدون دودکش هستند که امروزه در دسترس هستند و البته به یاد داشته باشید که این اجزا برای برخی از شومینه ها اختیاری هستند. شومینه گازی بدون دودکش، سپس شومینه را انتخاب و خریداری کنید.

مطالعه از رفرنس: https://www.entekhabcenter.com/قیمت-بخاری-گازی-بدون-دودکش





:: بازدید از این مطلب : 775
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : اخبار رسمی
ت : جمعه 10 شهريور 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');