ماست مرغی چیست و چرا استفاده می شود؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


گوشت مرغ یکی از حساس ترین مناطق به تغییرات دما است. هر گونه مشکل در شرایط دمایی چنین مناطقی می تواند منجر به مرگ طیور و ضرر مالی زیادی برای پرورش طیور شود. به همین دلیل برای حل این دسته از مشکلات از مه استفاده می شود که سال ها پیش می تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد. حتی در برخی شرایط آب و هوایی خاص، استفاده از مه ضروری و اجباری است. در این مقاله شما را با مرغداری آشنا می کنیم و در مورد کاربرد و نحوه عملکرد آن صحبت می کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

آفت کش چیست و چه کاربردی دارد؟

ابتدا باید بدانیم که مه پاش ها با توجه به نیاز و مصرف شما در بخش کشاورزی و گلخانه یا دام و طیور کارکردهای متفاوت و اهداف متفاوتی دارند. اما به طور کلی، مه پاش یک سیستم چند بخشی است که آب را تحت فشار بالا به قطرات بسیار ریز (اندازه یخ) تبدیل می کند و آنها را از طریق یک نازل بیرون می زند. قطرات بسیار کوچک آب می توانند در یک محیط گرم تبخیر شوند و باعث کاهش دما شوند.

استفاده از مه پاش طیور عموماً با هدف کاهش دما، کاهش میزان گرد و غبار و همچنین از بین بردن بوی نامطبوع محیط می باشد. در کارخانه های مرغداری رطوبت محیط یکی از شرایط لازم برای بقای طیور تلقی می شود وگرنه در اینجا شاهد شیوع بیماری های مختلفی بودیم که می تواند منجر به مرگ آنها شود.

نسل اول رایانش ابری 20 سال پیش وارد ایران شد. اما به دلیل جدید بودن عملکرد خوبی از خود نشان نداده است. با این حال، با توسعه صنعت طیور، ابر نیز به شدت تغییر کرده و عملکرد آن بیش از هر زمان دیگری شده است. پس از مدتی استفاده از فوم در پرورش مرغ به قدری مورد استفاده قرار گرفت که امروزه خانواده ها و وزارتخانه های ذیربط درخواست کرده اند که از آن در پرورش بسیاری از جوجه ها استفاده شود.

مزایا و فواید استفاده از مه پرنده

همانطور که گفته شد بخار پز مزایای زیادی در پرورش طیور دارد که در ابتدای مقاله به بسیاری از آنها به اختصار اشاره شد. به طور کلی اولین اثر استفاده از بخارپز برای تغذیه طیور را باید کاهش دمای هوا و در نتیجه کاهش دمای پرندگان دانست. این بدان معنی است که شما می توانید محیط را به روشی ارزان و کم هزینه خنک کنید.

کاهش متوسط ​​دما شرایط مساعدی را برای رشد پرندگان در فصل گرما ایجاد می کند. دمای متوسط ​​مزیت دیگری نیز دارد و آن این است که استرس گرمایی و ناراحتی را برای پرندگان کاهش می دهد و از درگیری بین آنها جلوگیری می کند. پایداری چنین شرایطی می تواند از بدن این پرندگان در برابر عوامل بیماری زا محافظت کند و درصد تلفات آنها را کاهش دهد.

از دیگر اثرات مرغداری باید به افزایش رطوبت محیط، کاهش گرد و غبار و از بین بردن بوی نامطبوع مرغداری اشاره کرد. علاوه بر این، این دستگاه افزودنی عالی برای تهویه محیطی هم برای انسان و هم برای پرندگان است و به دلیل کاهش دمای محیط می تواند از استرس گرمایی روی تجهیزات فعال مرغداری جلوگیری کند.

در نهایت، اثرات طولانی مدت استفاده از چنین سیستمی را می توان در افزایش رشد پرندگان و همچنین افزایش تولید مرغ یا تخم مشاهده کرد. باید گفت کیفیت تجهیزات مه پاش صنعتی طیور در تحقق این اهداف مهم است.

هنگام خرید مه پاش به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اولین چیزی که در خرید مه پاش باید به آن توجه کرد، نوع استفاده است. تفاوت مرغداران با گاوداری ها و پرورش دهندگان گلخانه ای رایج است. در مرحله بعدی شما باید با توجه به ظرفیت محیط مرغداری خود یک مه پاش را انتخاب و خریداری کنید. هنگام خرید محصول مورد نظر برای اطمینان از کیفیت و کارایی محصول خریداری شده حتما به یک فروشگاه معتبر و شناخته شده مراجعه کنید.
https://pulbank.ir/?p=341653
نکته مهم دیگر اطمینان از کیفیت و دوام بالای تجهیزات صنعتی است. علاوه بر این، پس از خرید و نصب تجهیزات مربوط به ابر، حتماً به اینترنت سر بزنید و نحوه محافظت و مراقبت از ابر خود را یاد بگیرید که می تواند عمر تجهیزات شما را افزایش دهد.

آخرین کلمه

در این مقاله سعی شده است با مه، کاربردها و عملکردهای آن و همچنین مهم ترین مزایا و فواید آن آشنا شویم. به طور کلی اهمیت و کاربرد مه پاش و همچنین تاثیر آن بر وضعیت مرغداری به حدی است که در بسیاری از نقاط مورد نیاز است.

بازرگانی پمپ ایران یک نمایندگی متخصص در ارائه تجهیزات کشاورزی و صنعتی به ویژه در زمینه های مرتبط با آبیاری و تامین آب می باشد. این مجموعه با سابقه کاری طولانی در این زمینه می تواند در انتخاب و خرید دستگاه سمپاش و مه پاش صنعتی مناسب به شما کمک زیادی کند.





:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 68
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
ن : اخبار رسمی
ت : سه شنبه 17 بهمن 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');