اگر به طور ناگهانی مصرف قرص های لاغری را قطع کنید چه تاثیری بر بدن شما می گذارد؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تغییرات سبک زندگی در این دوران، چاقی و اضافه وزن را بیش از هر زمان دیگری در کانون توجه قرار داد. این تغییر سبک زندگی، تغذیه سالم و ورزش را به سخت ترین راه های کاهش وزن تبدیل کرده است. در همین راستا برخی افراد (حتی گاهی با نظر پزشک) برای کاهش وزن و کاهش اشتها تصمیم به مصرف قرص های لاغری می گیرند که در بازار معمولا به آن ها قرص های لاغری یا چربی سوز می گویند. با فرازطب همراه باشید.

قرص های چربی سوز چگونه ما را لاغر می کنند؟

گیاهان و برخی محرک ها مواد مهمی در قرص های چربی سوز هستند که اشتها را سرکوب کرده و دمای بدن را افزایش می دهند و به شما امکان می دهند کالری بیشتری بسوزانید. ماده اصلی اکثر این داروهای لاغری افدرین است. در واقع، افدرین یک ماده فعال است که از یک گیاه چینی به نام "Ephedra seneca" به دست می آید. این ماده روی سیستم عصبی مرکزی که مرکز سرکوب کننده اشتها در مغز است، تأثیر می گذارد و در نتیجه اشتهای شما را کاهش می دهد.

به غیر از افدرین، یکی دیگر از مواد مورد استفاده در این قرص لاغری خیلی قوی کافئین است. درست است که مصرف کافئین باعث ترشح هورمون هایی در خون می شود که سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد اما در دراز مدت بدن در برابر محرک های این ماده مقاوم می شود و در نتیجه چربی سوزها کارایی خود را از دست می دهند.


اما به غیر از چربی سوزها، قرص های لاغری دیگری نیز وجود دارند که مانع از جذب چربی از رژیم غذایی روزانه شما می شوند. این قرص ها از پوسته حلزونی به نام کیتوزان تهیه می شوند که مصرف آن بعد از هر وعده غذایی توصیه می شود.

در واقع زمانی که این دارو را می خورید، این قرص به چربی موجود در غذای شما متصل شده و از جذب آن در بدن جلوگیری می کند. اگرچه در نگاه اول ممکن است تصور کنید که این دارو بی ضرر است، اما به سلامتی شما نیز کمک می کند، اما در واقع این قرص در بدن باقی می ماند و عوارضی مانند سوزش سر دل و اسهال ایجاد می کند.

عوارض قرص های لاغری

اثربخشی قرص های لاغری باعث شده افراد بیش از هر زمان دیگری از این روش برای کاهش وزن استفاده کنند، اما همه می دانیم که هر دارویی هر چقدر هم که راحت و مفید باشد، معایبی دارد. بنابراین با توجه به تعداد این قرص ها در بازار توصیه می شود با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

همچنین باید بدانید که استفاده از این قرص ها می تواند عوارضی مانند افزایش استرس، بی خوابی، تپش قلب، افزایش فشار خون، کاهش گردش خون، افسردگی، کم آبی بدن و حتی مرگ را در پی داشته باشد.

اگرچه مرگ نادر و در عین حال جدی ترین مشکل مصرف قرص های لاغری است، اما باید بدانید که این اتفاق اغلب در مورد قرص هایی رخ می دهد که استانداردهای لازم و تاییدیه سازمان غذا و دارو را ندارند. قرص های پرخطر با وجود اثر کاهش وزن زیاد، اغلب در سالن های ورزشی یا سالن های مو فروخته می شوند و توسط هیچ سازمان مربوطه نظارت نمی شوند.

آیا قرص های لاغری گیاهی عوارضی دارند؟

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که داروی گیاهی چگونه می تواند عوارض زیادی داشته باشد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در علم پزشکی هیچ دارویی بدون عارضه وجود ندارد; همچنین داروهای گیاهی.

بهتر است عوارض این داروها را کاهش دهید:

قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید و فقط از دوز تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.

محصولات مورد تایید سازمان غذا و دارو را دریافت کنید.

قبل از مصرف قرص ها، اطلاعات کافی در مورد عوارض آن به دست آورید.

موارد منع مصرف دارو را مصرف کنید. مانند بارداری، دیابت یا ...

در صورت بروز علائم عوارض جانبی، فورا مصرف دارو را قطع کرده و با پزشک مشورت کنید.

روش صحیح قطع مصرف قرص های لاغری

ترکیبات مواد لاغری به دلیل تأثیری که بر عملکرد بدن دارند، با قطع دارو به سرعت به حالت اولیه خود باز می گردند. دکتر دومینیکا روبینو، مدیر مرکز تحقیقات و مدیریت وزن واشنگتن، می گوید: «طبق مطالعات منتشر شده در مجله انجمن پزشکی آمریکا در سال 2021، اکثر افرادی که برای مدت بسیار کوتاهی از داروهای کاهش وزن استفاده می کردند، 60 سال را به دست آوردند. درصد وزنی که پس از قطع دارو از دست دادند.

این پزشک با بیان اینکه چاقی یک بیماری مزمن مانند دیابت یا فشار خون است، ادامه داد: اگر فردی بخواهد از این دارو برای کاهش وزن استفاده کند باید بداند که درمان چاقی مانند هر بیماری مزمن دیگری برای همیشه دائمی نیست و فواید آن است. این دارو در طول زندگی مصرف خواهد شد به عبارت دیگر برای اینکه به اضافه وزن برنگردید بهتر است با آماده سازی های لاغری ادامه دهید.»

از سوی دیگر، دکتر. هالی لوفتون، دکتر. تقدیا گفت: افرادی که به‌طور ناگهانی مصرف قرص‌های لاغری را قطع می‌کنند، ممکن است متوجه شوند که اشتهایشان به سطح قبل از مصرف دارو برمی‌گردد و گاهی اوقات اشتهایشان بیشتر می‌شود. وی پیش از این می افزاید: هورمون های گرسنگی بدن که پس از شروع کاهش وزن به اوج خود رسیده اند، به سرعت به حالت اولیه خود باز نمی گردند و بدن نیاز به غذای بیشتری را احساس می کند.

به گفته این پزشک، بهترین راه برای از بین بردن این دارو، کاهش تدریجی مقدار و دوز آن تحت نظر پزشک است. فراموش نکنید که این با علائم عوارض جانبی دارو متفاوت است. در هر صورت، در صورت بروز عوارض جانبی مانند سردرد، سرگیجه، اسهال و غیره، فورا به پزشک خود اطلاع دهید.

چگونه در خانه چربی بسوزانیم؟

لوفتون همچنین بر ارزش قرص های لاغری تاکید می کند و می افزاید: «بهترین راه برای کاهش وزن تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی زیر نظر پزشک است، اما اگر همچنان می خواهید از قرص های لاغری استفاده کنید، دستور زیر خانه مناسبی است. دستور العمل. جایگزینی برای قرص است.

برای تهیه قرص های لاغری در خانه، کافی است زردچوبه، دارچین، زنجبیل و زیره و کمی هل را با مقداری عسل مخلوط کنید تا خمیر درست شود. سپس آن را به قطعات کوچک بغلتانید و بگذارید خشک شود. می توانید هر روز یک یا دو قرص مصرف کنید.





:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 113
|
تعداد امتیازدهندگان : 36
|
مجموع امتیاز : 36
ن : اخبار رسمی
ت : شنبه 7 بهمن 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');