تعاریف روستای فیلبند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

 

طبیعت پاییزی جاده اسالم به خلخال- اخبار مستند - اخبار تسنیم - Tasnim نشان تجارت - مهدی توفیقی: در جنگ دالخانی میتوانید مناظر و چشم اندازهای بی نظیری را از طبیعت شهر رامسر ببینید و همچنین با عکاسی از مناظر منحصر به فرد آن خاطرات جذاب خود را ثبت کنید. اگر بخواهید پاییز به قلعه بروید حتما قبل از رفتن، آب و هوای آن را بررسی کنید. آبشار صفا رود از جمله آبشارهایی است که مسافرین بیشترین بازدید را از آن دارند. حدود 400 گونه گیاهی در این منطقه یافت شده است که بسیاری از آنها خوراکی بوده و خواص درمانی دارند. میگویند در این منطقه چشمهای از دل زمین میجوشیده و دوباره در خاک میرفته است. عدهای تی تی کاروانسرا را متعلق به دوره تیموریان و عدهای دیگر مربوط به دوران صفوی میدانند و میگویند بانی آن تی تی خانم، عمه یکی از شاهان صفوی بوده است. همچنین به نظر میرسد ارتفاع شش متر باید در تمام مسیر دیوار وجود داشته باشد، زیرا ساسانیان برای جلوگیری از نفوذ دشمن حصارهای محکمی را ایجاد میکردند. باستان شناسان با نمونه برداری و آزمایش خاکسترها و زغالهای بر جای مانده تخمین زدند قدمت دیوار به قرنهای پنج و ششم میلادی (دوره ساسانی) میرسد. ابن فقیه در ذکر تمیشه و دربند آن در البلدان نوشتهاست «نخستین شهر طبرستان از سوی گرگان طمیش است و آن در مرز گرگان افتادهاست و دروازه ای کلان دارد که هیچیک از طبرستانیان نتوانند از آن جای بیرون آیند و به گرگان شوند جز از همین دروازه زیرا دیواری از آجر و آهک از کوه تا دل دریا کشیده شدهاست آن دیوار را خسرو انوشیروان (۵۳۱ - ۵۷۸ میلادی) ساخت تا تُرک را از تاراج طبرستان بازدارد . نور دیدنی های طبیعی بی شماری در دل خود جای داده است که در سفر به آن می توانید از آنها بازدید کرده و لذت ببرید.

البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که شما می توانید پس از بازدید از این محل، به مکان های دیدنی که در اطراف آبشار دودوزن قرار دارد بروید. اصفهان به حدی جاذبه گردشگری دارد که از آن بهعنوان نصف جهان یاد میکنند، با این حال اگر خواستید گشتوگذاری در اطراف این شهر داشته باشید، گزینههای متعددی پیش روی شما است. گروه ایرنا زندگی - در کنار جاهای دیدنی اصفهان میتوانید از طبیعت ناب و منحصربهفرد آن لذت ببرید و تجربه بازدید از کویرها، آبشارها و روستاهای اطراف شهر را متناسب با فصل مناسب آن، در برنامه خود بگنجانید. هنگام قدمزدن در میان لالهها مواظب جوانههای این گل باشید که آنها را زیر پای خود لگدمال نکنید! از این رو در سفر به این منطقه، دقت بیشتری هنگام رانندگی به خرج دهید و با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سفر خود لذت ببرید.در حقیقت شما زمانی میتوانید از رانندگی در گردنه حیران لذت ببرید که در گام نخست، نسبت به سلامت وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنید و در ادامه هم از مهارت کافی در رانندگی برخوردار باشید. پل ورسک در سمت راست شما دیده میشود. نشانههایی از حضور سربازان در آن دیده میشود. از جمله دلایل متروک شدن این تأسیسات دفاعی میتواند نیاز به حضور سربازان بیشتر در نبرد با امپراتوری بیزانس یا مقاومت در برابر حمله اعراب بوده باشد.

تحقیقات روی یکی از دژها یا سربازخانههای این دیوار دفاعی نشان میدهد که حداقل تا یک قرن پس از ساخته شدن فعال بودهاست و نشانههایی از حضور سربازان در آن دیده میشود اما بعد از آن به عللی متروک شدهاست.از جمله دلایل متروک شدن این تأسیسات دفاعی میتواند نیاز به حضور سربازان بیشتر در نبرد با امپراتوری بیزانس یا مقاومت در برابر حمله اعراب بوده باشد. تحقیقات روی یکی از دژها یا سربازخانههای این دیوار دفاعی نشان میدهد که حداقل تا یک قرن پس از ساخته شدن فعال بودهاست و نشانههایی از حضور سربازان در آن دیده میشود اما بعد از آن به عللی متروک شدهاست. در بهار و تابستان روستای فیلبند، همه پدیده های جوی دیده می شود. 3. با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم از آبشار لونک در سیاهکل دیدن کنید و هم از یکی از ییلاق های استان گیلان. دیلمان شهری است در شهرستان سیاهکل استان گیلان قرار دارد که در شمال ایران واقع شده است . شهر آلاشت یکی از جاهای دیدنی شمال است، این شهر تا سال 1352 روستا بود و پس از آن به عنوان شهر در تقسیمبندی کشوری لحاظ شد. پیمان صدفی پژوهشگر که درباره تاریخچه این پل تحقیق کرده است، درباره اهمیت این پل میگوید: «پل ورسک در زمان جنگجهانی دوم بهخاطر نقشی که در كمکرسانی به اتحاد جماهیر شوروی محاصره شده توسط آلمان هیتلری ایفا کرد معروف شد و لقب پل پیروزی گرفت. جذابیت این آبشار بهخاطر دیوارههای پوشیده از خزه سنگ دوچندان شده است و بهحدی فضای زیبا و جذابی دارد که میتوانید برای چند ساعت در کنار آبشار آرامش واقعی را تجربه کنید. بافت بیشتر منازل بهصورت سنتی و خشت و گل بوده؛ اما بهخاطر وضعیت زلزلهخیزبودن این منطقه، بافت خانهها تغییر اساسی کرده است. مردم روستای کندلوس از گذشته های دور تا به امروز به فعالیت هایی همچون کشاورزی و دامپروری مشغولند و اینجا از معدود روستاهای تاریخی کشور است همچنان بافت قدیمی خود را دارد و صبح ها صدای خروس همه را از خواب بیدار می کند.

با این حال، مرکز روستا همچنان بافت قدیمی خود را دارد. به گزارش ایلنا، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان خبر داد: آبشار لووه در محور گالیکش به جنگل گلستان قرار دارد و خانمی ۳۵ساله پس از سقوط از ارتفاع ۷۵ متری آبشار بر اثر شدت ضربه جان خود را از دست داد. بر اساس اطلاعات موجود، کلیه کابینها و تجهیزات مربوط به راهاندازی تله کابین از کشور اتریش خریداری شده و در زمره ایمنترینها شناخته میشوند.هنگامی که سوار تله کابین شوید، یک مسیر ۱,۵۰۰ متری فوقالعاده جذاب در پیش روی شما قرار دارد و البته ۱,۷۲۰ متر هم از سطح دریا فاصله دارید؛ یک محیط کوهستانی با منظرهای زیبا که میتواند حال شما را خوب و تمام مشکلات را از ذهن بیرون کند. در میانهی این رود آبشار زیبایی به همین نام و ارتفاع ۲۰ متری وجود دارد که گردشگران بسیاری را برای آبتنی و خوشگذرانی به خود جذب میکند. بسیاری از گردشگران به بهانه دیدن چشمه راهی این منطقه میشوند که برای رسیدن به آن باید جادهای آسفالت با سربالایی کمشیب در دل کوه را بالا رفت و ضمن قدمزدن در طبیعت، محو تماشای کوهها شد و از شنیدن صدای پرندگان و سکوت پرابهت مسیر لذت برد. همچنین، در این ییلاق زیبا، میتوان از فعالیتهای خاص نظیر پیادهروی، کوهنوردی و کمپینگ لذت برد. با این اوصاف میتوان گفت که طبیعتگردها، علاقهمندان به عکاسی بهویژه عکاسی شب، افراد دوستدار تفریحهای هیجانی و غیره بیشک از حضور در کویر ورزنه لذت خواهند برد. آبوهوای مطبوع این منطقه در فصول بهار و تابستان، گردشگران زیادی را جذب خود میکند، اما شلوغی بیش از حد و سروصدای مردم و پرشدن سکوهای نشستن شاید برخی افراد را ترغیب کند که با وجود سرمای هوا در زمستان، به این جاذبه سر بزنند و از طبیعت شگفتانگیز آن در سکوت و آرامش لذت ببرند.

افراد محلی این آبشار را به نام فیروز محل مینامند. برای نامگذاری این منطقه حکایتهای فراوانی وجود دارد، بعضی معتقدند، یکی از اهالی محلی این روستا که مورد احترام ساکنان روستا بوده است جواهر نام داشته به همین خاطر به جواهردشت معروف شده است. عده ای دیگر معتقدند حدود آبادی این روستا بیش از ۴۰۰ سال است، اما مشاهدات عینی و بررسی های لازم آن چنان که توصیف می کنند به نظرنمی رسد، زیرا نه آثار تاریخی و ملاک و علت های مستندی وجود دارد و نه بزرگان علم و ادب و محققان اندیشمند چیزی درباره جواهر دشتنوشته اند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید حیران در لغت بهمعنای «منطقه احاطه شده با ابر و مه» است و ریشه آن از زبان تالشی بیرون آمده است؛ گردنه حیران هم درست مانند نام خود، در بیشتر فصلهای سال، پوشیده از ابر و مه است.البته فراموش نکنید که علت وجود ابر و مه در گردنه حیران بهدلیل مرتفع بودن آن نیست؛ در حقیقت ارتفاع بلند بخش گردنه حیران، فقط ۱۵۰۰ متر از سطح دریا است و کارشناسان بسیاری اعلام کردهاند که رطوبت دریای خزر، اصلیترین علت وجود ابر و مه در گردنه حیران و مناطق پیرامون آن به حساب میآید.گردنه حیران کجاست؟ اسم آن به «بندر پهلوی» یا پهلوی ملقب شده بود ولی پس از انقلاب ۱۳۵۷ نام این بندر به نام پیشین خود، انزلی بازگردانده شد. در بین دیوارهای دفاعی به جا مانده از سلسلههای مختلف تاریخی در جهان بعد از دیوار بزرگ چین (کمتر از ۶ هزار کیلومتر) و دیوار لیمز در آلمان (۵۴۸ کیلومتر) دیوار بزرگ گرگان (۲۰۰ کیلومتر) به عنوان سومین دیوار بزرگ از دو همتای مشهور بریتانیایی خود، دیوار هادرین در انگلیس (۱۶۰ کیلومتر) و دیوار آنتونی در اسکاتلند (۶۳ کیلومتر) طویلتر و به حد کافی عریض بوده و دارای گذرگاه و موانع مستحکمتری نسبت به سایر دیوارهای مشابه و مانع عظیم خطی برای یک ارتش قدرتمند و بزرگ است.

این دیوار عظیم تاریخی که ۲۰۰ کیلومتر طول دارد در ۲۹ تیرماه سال ۱۳۷۸ به ثبت ملی رسیدهاست. ماههای سال برعکس تقویم امروزی کاملا متفاوت بود و نام ماههای سال طبق تقویم کیلگی شامل موردال ماه، شرر ماه، امیر ماه، اول ماه، سیه ماه، ده ماه، ورفه ماه، اسفندار ماه، نوروز ماه، کرچه ماه و تیرماه است. عکس از وبسایت سیری در ایرانجشن گِل کاری مسجد آدینه، یک جشن قدیمی و مذهبی است که در گذشته هر سال در اولین جمعه ماه اسد یا هفدهم مرداد ماه برگزار میشد. پس میتوانید یک تیر و دو نشان بزنید و همزمان با مسجد آدینه، از زیبایی طبیعت بکر جواهرده نیز بهرهمند شوید. یکی از این مناطق تفریحی بکر و دستنخورده، زرین چشمه یا زر چشمه نام دارد که آب زلال آن از دل سنگهای سفیدرنگ بیرون میآید. آب آبشار از رودخانه بالادستی نشئت میگیرد و حوضچه بزرگ و زیبایی در پایین آن وجود دارد که با قدمزدن در آن میتوانید خستگی زندگی روزمره را از تن بیرون کنید. بخشی از دیوار که در روستای گوگجه واقع در شمال کلاله از زیر خاک بیرون آمده، از آجرهای بزرگ ساخته شدهاست. درباره تاریخچه ساخت پل ورسک نکته جالبی که وجود دارد این است که تا قبل از ساخت آن، بسیاری از شرکت های مطرح خارجی در ساخت راه آهنی که از میان کوه های البرز عبور می کند، ناکام مانده بودند اما در این میان فردی به نام یورگن ساکسیلد که در آن زمان مدیر عامل شرکت دانمارکی کمپساکس بود، قرارداد ساخت راه آهن شمال به جنوب ایران را امضا کرد و متعهد شد که این پروژه را طی 6 سال به پایان می رساند. این مجموعه دارای امکانات ساحلی و کلوپ تفریحهای آبی است و به همین دلیل از مناطق گردشگری مطرح در تابستان به حساب میآید.

یکی از جنبههایی که دیوار گرگان را با ۱۷۰۰ سال قدمت مطرح کرده، به مهندسی آن مربوط میشود که از دیوار چین و لیمز پیشرفتهتر است. اما چشمه گل رامیان کجاست و آیا آنقدر جذاب هست که راهمان را تغییر بدهیم و برای دیدنش برویم؟ خوشبختانه امکان مسافرت به شمال ایران در بیشتر ایام سال وجود دارد، اما فصل بهار به ویژه اردیبهشت بهترین زمان برای مسافرت به مناطقی شمالی ایران است. برای رفتن به پارک جنگلی قرقی از گرگان ۲۳ کیلومتر فاصله بگیرید و به منطقه چلچلی حفاظت شده در شمال گرگان بروید. در سفر به این منطقه نهتنها میتوانید از چشمههای پرآبی لذت ببرید که از قلب زمین میجوشند، در صورت علاقه به کوهنوردی امکان صعود به گلستانکوه وجود دارد که تجربه تماشای دشت از بالای کوه را نصیبتان میکند. بر اساس جستجوهایی که در این منطقه صورت پذیرفته اند، آثار تاریخی مختلفی را کشف نموده اند که می توان به مواردی همچون ظروف سفالی، مسی و مفرغی اشاره کرد. اگر قصد ماجراجویی در این منطقه را دارید، باید بگوییم هر چقدر از منطقه جلگهای به بخش کوهستانی حرکت کنید، هوا سردتر میشود.جمعیت دیلمان بر اساس سرشماری که در سال ۱۳۹۰ انجام شد ۱۶۵۶ نفر است. کلاردشت از جمله شهرهای جنگلی استان مازندران است که در بخش غربی استان واقع شده و گردشگران بخصوص پایتخت نشین ها برای دسترسی به این شهر، می بایست وارد جاده چالوس شوند تا در شهر مرزن آباد، مسیر دسترسی به کلاردشت را مشاهده کنند اما همواره در صورتیکه حوصله رانندگی را دارید، پیشنهاد می کنیم جاده چالوس را ادامه داده و در شهر چالوس، راهی متل قو شوید چراکه در نزدیکی متل قو، شهری با نام عباس آباد وجود دارد و در جنوب این شهر هم مسیر دیگری برای دسترسی به کلاردشت وجود دارد اما جاده عباس آباد به کلاردشت، یکی از زیباترین مسیرهای استان مازندران بوده و از بسیار سرسبز و دلنشین می باشد.

البته فراموش نکنید که گردنه حیران با نخستین برف زمستانی سفیدپوش میشود و همین مسئله میتواند در افزایش آمار تصادفات رانندگی، تاثیر مستقیم داشته باشد؛ اما سفیدپوش شدن درختان و حضور در یک منطقه کوهستانی، قطعا آرامش را به روح انسان، هدیه خواهد کرد.توصیه میکنیم اگر در فصل زمستان قصد عبور یا بازدید از گردنه حیران را دارید، تجهیزات گرمایشی لازم را بههمراه داشته باشید. کلاردشت شهرستانی در استان زیبای مازندران میباشد که ییلاقی شگفتانگیز درون خود دارد و قطعا بعد از آشنایی با آن، در فکر سفر به این ییلاق فرو میروید. بعد از بازدید از آبشار زیبای دودوزن می توانید از جاذبههای دیگر اطراف این آبشاربازدید کنید. سپنجا، یک وب سایت ارائه دهنده ی سرویس اجاره ی منزل است که از طریق اون می توانید اقامتگاه های اجاره ای سراسر ایران را مشاهده کنید و منزل مورد نظر خود را رزرو کنید. از جمله اقامتگاههای نزدیک به پارک جنگلی گیسوم، میتوان به هتل موجهای آبی باران، هتل لیوادر تالش و هتل هدهد تالش اشاره کرد.برای رزرو هتل و دیگر اقامتگاه های می توانید از سرویس اسنپ هتل نیز استفاده کنید. آبشار شاه لولاک جزو آبشارهای دائمی اصفهان به حساب میآید که در بهار آبی خروشان از آن جاری میشود و در زمستان کاملا یخ میزند و با قندیلهای یخی زیبا در دل طبیعت جلوهگری میکند.

آبشار شاه لولاک، محلی خوشآبوهوا با آبی بسیار خنک و دلپذیر است که میتوانید در کنار خانواده یا دوستان، ساعات خوشی را در کنار آن سپری کنید. دره بید فریدن، روستایی زیبا و سرسبز با کوههای سربهفلککشیده و چشمههای جوشان است که بهدلیل هوای خنک و مطبوعش، گزینهای عالی برای گذران اوقات فراغت در گرمای هوای بهار و تابستان است. این منطقه زیبا دارای پوشش جنگلی، چشمه، رودخانه پر آب و خروشان است و در بهار و تابستان خنک و در زمستان بسیار سرد و برفگیر می باشد. گردشگران نیز فرصت را غنیمت میشمارند و از لذت حضور در کنار چشمه، آببازی و لمس آب خنک استفاده میکنند. آبشار شاه لولاک یکی از زیباترین جاذبههای طبیعی چرمهین محسوب میشود که برای بسیاری از گردشگران ناشناخته مانده است و به همین دلیل همچنان طبیعتی بکر و زیبایی دارد. طبیعت بکر و وجود چشمههای پرآبی همچون چشمه سفید، چشمه روغنی و چشمه آقاخان، این دشت زیبا را به نقطهای بینظیر در استان اصفهان بدل کرده است. ضمن اینکه زیر آبشار نیز بسیار بکر و دیدنی است و میتوانید حتی در حوضچه پای آبشار تنی به آب بزنید. در طول مسیر هم که انواع و اقسام خوراکیها از چایی بهاره گیلان گرفته تا هایپ هلندی و کوکو سبزی شمالی و حتی سوغاتیهای دست ساز موجوده. بسیاری از میوه فروشی های مشهد، میوه و سبزی نیشابوری را عرضه می کنند. در سال۱۳۵۰، محمد یوسف کیانی باستانشناس ایرانی با انجام مطالعاتی طول دیوار را در حدود ۱۷۵ کیلومتر برآورد کرده بود. طبق برآوردها۳۰هزار سرباز میتوانستند در طول دیوار مستقر شوند.

طبق منابع تاریخی، این دیوار باید بین ۶ تا ۱۰ متر ارتفاع داشته باشد که از وجود ۶ متر آن تابحال مطلع شده اند، ولی برای اطمینان از وجود ارتفاع ۸ تا ۱۰ متری، به کاوشهای باستانشناسی بیشتر نیاز است. مقام محترم ریاست مجلس شورای ملی ایران شیدالله ارکانه محترما بعرض میرساند طبق اخبار واصله اخیرا در کشور دوست و همجوار ما ترکیه تبلیغاتی علیه ایران بوسیله فیلمها و جراید منتشر شده خواهشمنداست مقرر فرمایید از جناب آقای وزیر خارجه سوال شود در صورت صحت شایعه چه اقدامی معمول گردیده. به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ­پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین معصوم مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی و نماینده وزیر در شورای حفظ حقوق بیتالمال در جلسهای که به میزبانی محمدجواد حشمتی ­معاون قضایی دادستانی کل کشور در کاخ دادگستری با موضوع بحث و بررسی درباره ­ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی ملی، منابع طبیعی، حریم و بستر رودخانهها و کاربریهای غیرمجاز در استان تهران برگزار شد، گفت: در شهریورماه سالجاری جلسهای با همین موضوع تشکیل شد و در آن جلسه برخی از مسائل ساخت و ساز در استان تهران بحث و بررسی شدند و در عین حال نحوه برخورد با برخی از تخلفات نیز تعیین تکلیف شدند. کنعانی اظهار کرد: امسال از محل اعتبارات ملی، قراردادی با دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی گرگان منعقد کردیم که الگوی مدیریت مشارکتی را برای پارک ملی گلستان تدوین کند. روستای هونجان در طول شب، آسمان صافی دارد و به همین دلیل یکی از چندین مرکز رصد ستارگان کشور به شمار میآید و میتوانید از تماشای ستارگان نهایت لذت را ببرید و تجربه سفرتان به این منطقه را جذابتر و پربارتر کنید. در ادامه محیط زیبایی با نیمکتهایی برای نشستن و رفع خستگی وجود دارد که میتوانید از آبنماها و فوارهها، درختهای بید با سایه خنک، گلهای زیبا، گیاهان خودرو، دکه اغذیهفروشی و غیره نهایت استفاده را ببرید.

ئرختان هزار رنگ پاییزی جواهرده در هوای جادویی این فصل، بی نهایت گیرا و جذاب است. این روستای به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات آب و هوای بسیار بی نظیری دارد. این بنا از جنس آجر ساخته شده و ظاهری بسیار بی آلایش و ساده دارد. این چشمه بهدلیل آب بسیار سرد و سبک و گوارایی که قابلشرب است و همین طور قرارگیری در منطقهای با آبوهوای خوب، اغلب در آخر هفته مملو از گردشگر میشود. اگر با اعضای خانواده یا دوستان راهی آبشار میشوید، میتوانید از سکوهای متعددی استفاده کنید که روزهای تعطیل مملو از گردشگر میشود. بنابراین احتمالاً او یا پادشاه ساسانی دیگری (قبل یا بعد از او) این دیوار را ساختهاست. سعید نفیسی هم در تاریخ تمدن ایران ساسانی از تعمیر آن توسط مازیار فرمانروای طبرستان خبر میدهد. در این روستا هم مثل روستای گرسماسر دالخانی، ابرهای مهآلود پای ثابت تمام بخشها هست. در معماری خانههای این روستا (مثل تمام روستاهای پلکانی ایران) پشتبام حیاط پایینی حیاط منزل بالایی است. بعضیها ممکن است از این قضیه مثل یک شعار استفاده کنند تا گردشگران زیادی را جذب کنند اما حقیقت این است که مکانهایی که هر ۴ فصل زیبا باشند زیاد نیستند. ضمن اینکه گردشگران میتوانند از پیاده روی در کنار دریاچه و تماشای فضای سبز و درختان، برای خود خاطرهسازی کنند. این دهکده با ۲۴۵ هکتار فضای سبز، نیم هکتار گلخانه، چشمانداز دریاچه زاینده رود و انواع گونهها گیاهی، امکان گردشی لذتبخش و مفرحی را برای گردشگران فراهم کرده است. شما با گشتوگذار در این روستا و فضای آرامشبخش آن لحظات شادی را تجربه خواهید کرد. دو دره در غرب روستا وجود دارد که دره پاپول، شما را به آبشار مرتفع طامه میرساند؛ جایی که بسیاری از گردشگران را به سوی خود میکشاند. گیلان در طول سال، میزبان طیف وسیعی از گردشگران است که برای رفع خستگی و گشت و گذار در قلب طبیعت، دل به جاده میزنند و خود را از مسیرهای دور و نزدیک به این استان شمالی میرسانند.

آبشار لونک در میان یک منطقه جنگلی وسیعی قرار دارد و طبیعت اطراف آن می تواند توجه شما را به خود جلب کند. هرچند از ورودی علی آباد، تابلوهای متعددی شما را تا خودِ آبشار راهنمایی میکنند. قهوه خانه های بین راه محل مناسبی برای خوردن چای و استراحت هستند که معمولاً رانندگان دقایقی را در کنار یکی از آنها توقف می کنند. همچنین در قسمت شرقی قراول خانه ها وجود دارند که در دو طبقه به همراه نورگیرها و چندین روزنه ساخته شده اند تا بر دور تا دور قلعه تسلط داشته باشند. خانه های روستا اغلب توسط چوب های قطور و شیروانی های رنگارنگ مسقف شده اند. طرح سیمرغ کوههای ایران به مجموعه صعود به ۳۱ قلهی بلند ایران در ۳۱ استان ایران اطلاق می شود که در سال ۱۳۹۵توسط فدراسیون کوهنوردی وصعود های ورزشی به عنوان یک طرح ملی و اقدام توسعه گرا در صنعت گردشگری به تصویب رسید. با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی و ناحیه کوهستانی گردنه حیران، وجود یک تله کابین برای توسعه گردشگری ضروری به نظر میرسید و در سال ۱۳۹۰ محقق شد. دیوار گرگان دیواری تاریخی است که از کنار دریای خزر در ناحیه گمیشان آغاز شده و تا کوههای گلیداغ در شمال شرق کلاله ادامه مییافته است. دیواری تاریخی است که از کنار دریای مازندران در ناحیه گمیشان آغاز شده و تا کوههای گلیداغ در شمال شرق کلاله ادامه مییافتهاست. آقای اشمیت خبرنگار آمریکایی که با هواپیمای خود در سال ۱۳۱۶ خورشیدی از نقاط باستانی ایران عکاسی میکرد، در منطقه گرگان دیوار قرمز رنگی را دید که از سمت دریای خزر به طرف کوههای گلیداغ امتداد دارد. در سال۱۳۱۶، اریک اشمیت خلبانی آمریکایی که با هواپیمای خود از نقاط باستانی ایران عکاسی میکرد، در منطقه گرگان متوجه وجود دیوار قرمز رنگی شد که از سمت دریا به طرف کوههای پیش کمر میرود.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با اجاره ون برای شمال وب سایت خود باشید.





:: بازدید از این مطلب : 25718
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : اخبار رسمی
ت : جمعه 14 مهر 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');