مزایا و معایب استفاده از مایکروفر


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


یکی از لوازم برقی خانگی که امروزه در همه خانه ها یافت می شود و به صورت پیشرفته و اغلب در روز از آن استفاده می شود، مایکروفر است، اما قبل از خرید این وسیله به چه نکاتی توجه کنیم!؟

باید مزایا و معایب این دستگاه را بشناسیم تا بتوانیم خریدی خوب و آگاهانه داشته باشیم و از این دستگاه به درستی استفاده کنیم تا از عوارض آن بکاهیم و هزینه کمتری برای تعمیر مایکروفر خانگی خود صرف کنیم. با مزایای این دستگاه بیشتر آشنا شوید.

فواید مایکروفر

استفاده از مایکروویو برای تهیه غذا در حفظ کیفیت غذایی غذا موثر است. مواد معدنی و ویتامین‌ها در این روش پخت بیشتر از سایر روش‌های پخت حفظ می‌شوند، زیرا پخت در مایکروویو زمان کمتری برای گرم کردن غذا می‌گیرد، پخت در داخل خانه انجام می‌شود و نیاز به آب کم یا بدون نیاز است. در مقادیر کم همانطور که می دانید آب زیاد، حرارت زیاد و غذای زیاد مواد مغذی موجود در غذا را از بین می برد.

اجاق‌های مایکروویو برای یخ‌زدایی غذاهای منجمد مانند گوشت، مرغ یا سبزیجات ایده‌آل هستند که در عرض چند دقیقه قابل انجام است. و این یکی از ایمن ترین راه ها برای آب کردن یخ است. مزیت دیگر پخت و پز در مایکروویو این است که طعم طبیعی غذا را حفظ می کند. یعنی هیچ نمک یا شکری به غذا اضافه نمی شود. مایکروویوها غذا را با رطوبت خود می پزند. بنابراین نیازی به افزودن چربی های اضافی مانند کره یا روغن نیست.

مایکروویو غذا را در مدت کوتاهی بدون افزودن غذا یا روغن می‌پزد، بنابراین ویتامین‌های بیشتری حفظ می‌شود و میزان چربی آن کاهش می‌یابد یا به طور کامل از بین می‌رود. از طرفی تمام انرژی موجود در مایکروفر برای پخت و پز مصرف می شود نه برای گرم کردن صفحه یا کف فر، بنابراین مایکروویو وسیله ای با مصرف بهینه انرژی است و در صورت نیاز به تهیه یک غذای بسیار خوب یا به مقدار یک اجاق معمولی، از اجاق مایکروویو استفاده کنید.

معایب مایکروفر

پختن غذا در مایکروفر کوتاه است و میکروب هایی که ممکن است در غذا باشد از بین نمی روند و می توانند برای سلامتی مضر باشند. به گفته مخالفان دولت، استفاده از امواج مایکروویو این دستگاه علاوه بر ضایعات مواد غذایی، می تواند افراد را نیز تحت تاثیر قرار دهد و به بدن آنها آسیب برساند. امواج کوتاه مایکروویو باعث تجزیه و تجزیه ذرات غذا می شود و این مولکول های اصلاح شده ممکن است توسط بدن انسان شناسایی نشوند و در متابولیسم بدن شرکت نکنند که ممکن است عامل سرطان های مختلف باشد.

راه های استفاده از مایکروویو که قبلا نمی دانستیم. نمایندگی بوش در ایران

ضدعفونی و از بین بردن بوی بد صفحه اسکاچ

اگر پس از شستن ماهی، خراش ها و اسفنج های شما بوی بد می دهد، آنها را دور نیندازید. کدو حلوایی را در یک کاسه آب و آب لیمو یا سرکه خیس کنید و یک دقیقه در مایکروویو قرار دهید. حتما از دستکش آشپزی استفاده کنید تا اسکاچ را از مایکروویو خارج کنید. اسکاچ شما با حرارت دادن مایکروویو کاملاً استریل می شود و بوی نامطبوع خود را از دست می دهد.

تمام مواد شام خود را فقط در 10 دقیقه بپزید

با این دستگاه می توانید ماهی سالمون، سبزیجات و سیب زمینی خود را برای شام در کمترین زمان آماده کنید. از مایکروویو برای برشته کردن، پختن، بخارپز کردن غذا استفاده کنید شما فقط باید مدت زمان دستگاه را برای هر نوع پخت و پز تنظیم کنید

میز گوشت (یا برش سبزیجات) را در مایکروویو ضد عفونی کنید

تخته برش گوشت را خوب بشویید و با لیموی تازه بمالید و سپس به مدت یک دقیقه در مایکروویو قرار دهید تا حرارت دستگاه به خوبی آن را ضد عفونی کند.

سیب زمینی را آب پز کنید

درست است که نمی توانید سیب زمینی را در مایکروویو کبابی یا پخته کنید، اما می توانید آن را در عرض 4 دقیقه خوب بپزید. همچنین می توانید بقیه غذا را همزمان در مایکروویو بپزید. سیب زمینی را با چنگال سوراخ کنید و بگذارید دو دقیقه در دستگاه بماند. بعد از دو دقیقه آنها را بیرون بیاورید و 2-3 دقیقه دیگر در مایکروویو بگذارید. برای تهیه پوره سیب زمینی شیر را قبل از افزودن به سیب زمینی کمی گرم کنید. (بعد از سرد شدن شیر و سیب زمینی، آنها را با هم مخلوط کرده و هم بزنید تا پوره سیب زمینی آماده شود).

شکر قهوه ای را نرم کنید

شکر را در ظرف پلاستیکی بریزید و کمی آب اضافه کنید و به مدت 10 تا 20 ثانیه روی حرارت متوسط ​​قرار دهید.

لذت آسیاب

به طور کلی، اگر عسل به مدت طولانی در یخچال بماند، سفت شده و غیرقابل استفاده می شود. برای نرم شدن عسل، قبل از سرو به مدت 30 ثانیه یا 1 دقیقه در مایکروویو قرار دهید.

حرارت دادن خمیر

می توانید خمیر نان یا خمیر شیرینی را به مدت 15 دقیقه در مایکروویو قرار دهید و غذای خود را سریع آماده کنید. خمیر را در یک کاسه بزرگ قرار دهید و با پلاستیک بپوشانید. 250 گرم آب در یک کاسه بریزید و خمیر را در پشت کاسه قرار دهید. حرارت مایکروفر را تا حد امکان کاهش دهید. (قدرت مایکروویو 10 درصد). خمیر را به مدت 3 دقیقه گرم کنید سپس 3 دقیقه دیگر در مایکروفر بگذارید. آن را برای سه دقیقه دیگر گرم کنید، سپس آن را به مدت شش دقیقه دیگر در مایکروویو بگذارید. حالا خمیر شما پف کرده و آماده است.

گرمایش محصولات آرایشی و بهداشتی

برخی از افراد ممکن است عادت داشته باشند که کرم های آرایشی خود را در یخچال قرار دهند. گرم کردن کرم آرایشی ممکن است پانزده تا بیست دقیقه طول بکشد. اما به راحتی می توانید با استفاده از مایکروویو این زمان را کوتاه کنید. (البته قبل از زدن کرم روی صورت گرم، آن را با دست تست کنید تا صورتتان نسوزد.) یا برای آزمایش دقیق تر، آن را با پای خود بمالید و اگر هنوز سرد است، بگذارید. بر. دوباره در مایکروویو و حرارت. برای اینکه دستگاه کثیف نشود، می توانید سطح آن را در مایکروفر مخصوص قرار دهید.

سیر تفت داده شده

اگر سیر را در تابه بریزید و روی گاز تفت دهید، حدود 45 دقیقه طول می کشد. اما اگر آن را در مایکروویو قرار دهید، حداکثر 8 دقیقه طول می‌کشد. برای این کار، سر سیر را برش دهید تا حبه‌های آن مشخص شود. مخلوط 2 قاشق غذاخوری آب ته کاسه بریزید و روی کاسه را با پلاستیک بپوشانید و حدود 7 دقیقه در مایکروویو قرار دهید، بعد از 7 دقیقه چند لحظه صبر کنید و سپس کاسه را از دستگاه خارج کنید و پلاستیک را بردارید و صبر کنید. چند دقیقه.

غذای کبابی

برای کاهش زمان پخت سبزیجات می توانید هر کدام را جداگانه در مایکروفر بپزید و سپس کباب کنید. سیب زمینی ها را به مدت 2 دقیقه در مایکروویو گرم کنید، سپس فلفل دلمه ای را به مدت یک دقیقه در مایکروویو قرار دهید. پس از آن، سبزیجات دیگر خود را در دستگاه جدا کنید. آیا وعده های غذایی شما سریع آماده می شود یا خیر؟

آب بیشتری از مرکبات دریافت کنید

آب لیمو یا لیموترش درست از یخچال سخت است. اما آنها را تنها به مدت 20 ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا کار شما راحت تر شود و آب بیشتری از آنها بگیرید. سرویس ماکروویو بوش

آجیل برشته شده، نان و نارگیل

شما همچنین می توانید از مایکروویو برای پخت و پز استفاده کنید. پختن آجیل و نان در مایکروویو زمان زیادی نمی برد. اگر می خواهید این کار را با استفاده از تابه انجام دهید، باید سه برابر زمان صرف کنید. آجیل یا نان و غیره روی بشقاب بگذارید و روی آن را بپوشانید تا نچسبد و به مدت 2 یا 3 دقیقه در مایکروویو قرار دهید. هر دقیقه صفحه را از دستگاه خارج کرده و تکان دهید. به یاد داشته باشید، پس از خارج کردن بشقاب از دستگاه، اجازه دهید محتویات آن برای یک دقیقه قبل از صرف غذا خنک شود.

پختن سبزیجات

به دنبال یک قابلمه آب برای پختن سبزیجات هستید؟ آیا می دانستید که می توانید سبزیجات را بدون آب در مایکروویو بپزید؟ اگر می توانید سبزیجات را به صورت یک لایه در بشقاب پهن کنید، روی بشقاب را با پلاستیک بپوشانید و روی حرارت زیاد بپزید. البته زمان پخت برای سبزیجات مختلف متفاوت است. اگر سبزیجات شما مانند اسفناج، قارچ یا نخود ترد هستند، بعد از سی ثانیه آنها را از دستگاه خارج کنید. اما برای سبزیجاتی مانند هویج این زمان 4 دقیقه است.

 





:: بازدید از این مطلب : 1677
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : اخبار رسمی
ت : یک شنبه 26 شهريور 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');