شغل ارتوپد چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

 


علاوه بر جراحی، متخصص ارتوپد فیزیوتراپی، دارو درمانی و توانبخشی را ارائه می دهد و در تمام جنبه های مراقبت های بهداشتی مرتبط با سیستم اسکلتی عضلانی مشارکت دارد. این تخصص فوق العاده گسترده و متنوع است. ارتوپدها بسیاری از بیماری ها مانند شکستگی و رگ به رگ شدن، پارگی رباط، رگ به رگ شدن، پارگی تاندون، کشیدگی عضلانی، بورسیت، فتق دیسک، سیاتیک، کمردرد، اسکولیوز، زانوی کج، پاچنبری، پینه و تغییر شکل انگشت شست را درمان می کنند. آرتروز و پوکی استخوان، تومور استخوان، دیستروفی عضلانی، فلج مغزی، پاچنبری، عدم تعادل پا، تغییر شکل انگشتان دست و پا، اختلالات رشدی.

به طور کلی می توان گفت که متخصص کایروپراکتیک در زمینه های زیر تخصص دارد:

تشخیص آسیب یا اختلال

درمان با دارو، ورزش، جراحی یا سایر برنامه های درمانی

توانبخشی از طریق ورزش یا فیزیوتراپی برای بازگرداندن حرکت، قدرت و عملکرد

برای جلوگیری از آسیب یا کند کردن پیشرفت بیماری، برنامه‌های درمانی را با هم ارتباط برقرار کرده و ارائه دهید.

به طور کلی 50 درصد از کار متخصص ارتوپدی به درمان آسیب ها و بیماری ها به روش های غیر جراحی و 50 درصد دیگر به درمان بیماری های جراحی اختصاص دارد. ممکن است برای بهبود عملکرد در نتیجه صدمات به استخوان‌ها، مفاصل، ماهیچه‌ها، زخم‌ها، اعصاب یا پوست به جراحی نیاز باشد.

پزشکان ارتوپد همچنین با سایر متخصصان پزشکی همکاری نزدیک دارند و اغلب به عنوان مشاور سایر پزشکان عمل می کنند. جراح ارتوپد عضوی از تیمی است که با آسیب های متعدد و پیچیده سروکار دارد و اغلب نقش مهمی در برنامه ریزی و اجرای مراقبت های اورژانسی ایفا می کند.

رفرنس مقاله: https://pezeshke-shahr.com/ارتوپدی/متخصص-ارتوپدی-در-شیراز/





:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : اخبار رسمی
ت : چهار شنبه 18 مرداد 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');