هزینه مسواک لمینت چقدر است؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


امروزه میزان بایت متناسب با افرادی که می خواهند دندان های خود را مینا کاری کنند تنظیم می شود. سفید کردن دندان رایج و طبیعی است، بنابراین برای دندانپزشکی زیبایی عالی است. اما مهم نیست که چند دندان را می تراشید، بسیاری از افراد برای بهبود شکل لبخند خود این روش را متوقف می کنند. در این مقاله به اندازه دندان برای تراش دادن لمینت می پردازیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

لمینت های دندانی روکش های سرامیکی هستند که توسط دندانپزشک در آزمایشگاه پس از مدل سازی دندان ها ساخته می شوند. دندانپزشک پس از آماده سازی این روکش ها را با چسب مخصوص به دندان های بریده شده می چسباند و ظاهر بسیار زیبایی به دندان ها می بخشد.

لمینت سرامیکی به دلیل زیبایی، کیفیت و طول عمر بسیار محبوب است. همیشه این تصور وجود دارد که دندان قروچه برای لمینت زیاد است، اما حقیقت متفاوت است. اما ابتدا باید بدانیم چرا دندان ها روی لمینت بریده می شوند؟

چرا دندان برای لمینت تراشیده می شود؟

دلایل مختلفی برای تراشیدن دندان وجود دارد که یکی از مراحل لمینت دندان است، مهمترین دلیل تراشیدن این است که بخشی از دندان باید آسیاب شود تا لایه لمینت شده بتواند به دندان بچسبد و پیوند محکمی ایجاد کند. . مینای دندان دلایل دیگر سایش دندان های لمینت عبارتند از:

تیز کردن دندان روکش ها را با یک دست روی دندان ها قرار می دهد.

ضخامت لمینت را حذف می کند و از بیرون زدگی لمینت ها در طرح لبخند جلوگیری می کند.

باعث دوام بیشتر میله های سرامیکی می شود.

رفع پوسیدگی و عیوب احتمالی دندان

آیا میزان تراشیدن دندان برای لمینت برای همه یکسان است؟

پاسخ به این سوال منفی است. میزان دندان قروچه برای لمینت سرامیکی در افراد مختلف بسته به وضعیت دندان و فک متفاوت است که تنها پس از معاینه توسط دندانپزشک قابل تشخیص است.

میزان تراش دندان برای لمینت سرامیکی چقدر است؟

به طور کلی میزان این فرآیند تحت تاثیر عوامل زیادی مانند برند و نوع لمینت و وضعیت دندان ها قرار دارد. EMAX در لمینت های زیرکونیایی بین 0.5-0.8 میلی متر است، برای لمینت های Lumineers به ​​جز برای بهبود شکل و فرم دندان نیازی به تراش دندان نیست.

 

آیا تراشیدن دندان به دندان های لمینت آسیب می رساند؟

باید بدانید که دندان قروچه برای لمینت روی سطح دندان انجام می شود و به بافت دندان آسیبی نمی رساند. البته اگر مواردی مانند پوسیدگی، زشتی و نامرتبی دندان ها وجود داشته باشد، میزان تراش بیشتر و عمیق تر خواهد بود.

دندان قروچه نامنظم زیر لمینت چه عواقب و عوارضی دارد؟

عوارض استفاده از دندان با فرم غیراصولی لمینت دندان به طور خلاصه عبارتند از:

نازک شدن مینای دندان خطر پوسیدگی دندان را افزایش می دهد

خطر شکستگی دندان را افزایش می دهد.

حساسیت دندان به غذای سرد و گرم

تغییر ناپذیری دندان ها

دندان ها تحمل فشار بالا را کاهش می دهند

نیاز به مراقبت بیشتر

ضعف ناشی از دندان قروچه

آیا تراشیدن دندان به خاطر لمینت درد دارد؟

این عمل با درد همراه نیست، اما در برخی موارد دندانپزشک ممکن است از بیهوشی استفاده کند.

چه عواملی بر میزان دندان برای لمینت تاثیر می گذارد؟

بر اساس موارد زیر، دندانپزشک میزان تراش دندان لمینت های سرامیکی را تعیین می کند.

نوع و برند انتخابی لمینت

از آنجایی که لمینت دندان انواع مختلفی دارد و از طرفی انواع لمینت های دندان دارای ضخامت های متفاوتی می باشند، بنابراین میزان تراشیدن برای هر کدام متفاوت است.

آسیب های مختلف دندان

بسته به درجه پوسیدگی، میزان تراش دندان مورد نیاز برای لمینت ها نیز متفاوت خواهد بود زیرا برای نصب روکش های لمینت سرامیکی باید تمام پوسیدگی های دندان حذف شوند.

دندان های بد

دندان های لکه دار تاثیر بسزایی بر روی دندان های تراشیده شده برای لمینت دارند زیرا هر چه دندان های بیمار لکه بیشتری داشته باشد باید از روکش های ضخیم تری استفاده کرد و میزان تراشیدن نیز بیشتر می شود.

تراز و ناهماهنگی دندان ها

در برخی موارد، بیمار برای از بین بردن نامرتبی دندان ها، درمان لمینت را انتخاب می کند، نکته مهم این است که آنها باید تا حدودی تراشیده شوند تا نامرتب دندان ها در لمینت دندان مرتب شوند و هماهنگ شوند. البته به یاد داشته باشید که تعیین حد تراش دندان برای لمینت در چنین شرایطی به عهده دندانپزشک است.

آیا امکان کاشت تاج روی دندان (پوشش بدون کشیدن دندان) وجود دارد؟

بله، یکی از معروف ترین انواع لمینت دندان که بسیار نازک است، لمینت برش نخورده یا لمینت Laniers است. این برند لمینت دندان که بسیار نازک است می تواند انتخاب خوبی برای افراد زیر باشد:

افرادی که دندان های کوچک دارند.

افرادی که فضای بین دندانی باریک و کوچک دارند.

افرادی که کمی دندان هایشان را می سایند

کسانی که کم رنگ و دندان های نامنظم دارند.

لمینت دندان یکی از تکنیک های دندانپزشکی زیبایی است که می توان از آن برای بهبود طراحی لبخند استفاده کرد. با این حال، دندان قروچه برای لمینت عامل مهمی است که شک و تردید را در بین افراد مختلف ایجاد می کند. همچنین در این مقاله به عوامل موثر بر این مشکل و میزان تراشیدن دندان برای لمینت پرداخته شده است.

مطالعه بیشتر: https://realtimedentist.com/1401/03/بهترین-دندانپزشکان-کرج/ 





:: بازدید از این مطلب : 2089
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
ن : اخبار رسمی
ت : دو شنبه 29 خرداد 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');