چگونه جراح مغز و اعصاب شویم؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


متخصصان مغز و اعصاب به بیماران در درمان و مدیریت مشکلات و اختلالات سیستم عصبی از جمله اعصاب محیطی مغز، نخاع و سیستم عروقی خارج از مغز کمک می کنند.

کلیه دانشجویان پزشکی پس از گذراندن دوره هفت ساله پزشکی عمومی می توانند در آزمون تخصصی رشته مغز و اعصاب شرکت کنند و پس از قبولی در آزمون وارد آن رشته شده و رزیدنتی خود را آغاز می کنند.

چگونه جراح مغز و اعصاب شویم؟

دوره آموزشی و پشتیبانی در هر بیمارستان آموزشی دانشگاه های مختلف متفاوت است و این دوره ها بسته به نوع بیمارستان بین پنج تا شش سال طول می کشد.

دانشجویان در دوره های آموزشی 5 تا 6 ساله (مانند بیمارستان شریعتی تهران)، علوم پایه و تخصصی اعصاب، انواع بیماری های سیستم عصبی، انواع درمان بیماری های دژنراتیو و ... را فرا می گیرند. عصبی و جراحی، پس از گذراندن کامل و صحیح این مرحله. آزمون جامع و تخصصی خود رشته به نام آزمون برد برگزار می شود.

آزمون بورد دو مرحله بسیار مهم دارد، آینده دانشجویان این رشته با توجه به نوع قبولی در این آزمون مشخص می شود و متفاوت هستند.

دو سطح از آزمون های لازم ارزیابی کاملی از افراد ارائه می دهد و دانشجویانی که در سطح اول که هیئت مدیره است پذیرفته می شوند، می توانند مدرک و گواهینامه حرفه ای خود را دریافت کرده و در مکان های دولتی یا خصوصی مانند بیمارستان ها، مطب های بالینی مشغول به کار شوند.

اما افرادی که در مرحله دوم یعنی در تابلوی خاص نمره قبولی گرفته اند و دانشنامه یا تابلوی خاص دریافت کرده اند و مدرک تحصیلی نیز دریافت کرده اند می توانند در مراکز درمانی، کلینیک ها، بیمارستان ها به غیر از اخذ کار مشغول شوند. مدرک گواهی همچنین در مراکز آموزشی و دانشگاه ها فعالیت و تدریس می کند.

 

بیماری ها و مشکلاتی که توسط جراح مغز و اعصاب قابل درمان است عبارتند از:

سکته

تومور مغزی

انواع ناهنجاری های مادرزادی

آسیب نخاعی یا سر

گیجی

برخی از خونریزی های مغزی مانند خونریزی های ناشی از اختلالات عروقی مغز

دیسک بین مهره ای

تنگی کانال نخاعی

آسیب های نخاعی و آسیب های نخاعی

تومور نخاع

تومورها و ضایعات عصب محیطی

گامایف (با انکولوژیست)

درد غیر قابل کنترل، مانند درد سرطان یا درد ناشی از آسیب نخاعی

برخی اختلالات حرکتی و اختلالات روانی (آستروتاکسیک)

عفونت در مغز و نخاع

درمان نقایص عروق مغزی و نخاعی از طریق وریدها (باید دوره های اضافی را طی کرد)

 

با دوره های اضافی در جراحی مغز و اعصاب آشنا شوید

دوره های اضافی در این زمینه حوزه های مختلفی را شامل می شود:

معاینه عروق مغزی

جراحی تومور مغزی

جراحی تومور قاعده جمجمه

جراحی مغز و اعصاب کودکان

جراحی کمر

کسانی که مدرک لیسانس خود را در این رشته کسب می کنند، می توانند با توجه به علایق و ترجیحات خود، دوره های تکمیلی را بگذرانند و دانش خود را در مراکز آموزشی این رشته، اغلب خارج از کشور، تکمیل کنند.

داشتن محدوده بین 300-500 برای قبولی در آزمون جراحی مغز و اعصاب بین دانشگاه های مختلف و شهرهای مختلف بسیار مهم است.

مشاور آزمون

حرفه جراح مغز و اعصاب حرفه ظریف و مهمی است و به همین دلیل نیاز به مهارت و دانش علمی و عملی فراوانی دارد.

ادامه تحصیل در این زمینه به دلیل حساسیت خاصی که دارد زمان و تلاش زیادی را می طلبد.

اما افراد پس از فارغ التحصیلی از این رشته درآمد بالایی کسب می کنند.

اما در مقابل این درآمد بالا، تقریباً دانش آموزان باید تا سن 40 سالگی درس بخوانند و زمان کافی را در این زمینه صرف کنند تا تحصیلات علمی و عملی خوبی کسب کنند.

همچنین برای یک جراح مغز و اعصاب مهم است که از سن 20 سالگی که شروع به یادگیری و مطالعه می کند تا سن 40 سالگی به فعالیت های یادگیری ارزشمند بپردازد.

و پس از گذراندن دوره ها و گرفتن گواهینامه و مدرک، دانش و اطلاعات خود را به روز نگه دارد و با تحصیل در رشته خاص خود، سطح تحصیلات خود را در سطح متخصصان بین المللی پزشکی حفظ کند.


چگونه جراح مغز و اعصاب شویم؟

جراح مغز و اعصاب در درجه اول متخصص جراحی گردن، سر و ستون فقرات است.

این نوع جراحان نسبت به سایر جراحان گرانتر هستند و برای موفقیت در این زمینه باید پیچیدگی و حساسیت این رشته را فهمید و سطح علمی و عملی آن را خواند و بالا برد و همچنین خوب بود. در زمینه نورولوژی به طور مداوم بهبود یافته است. سطح مهارت جراحی نیاز بالا به موفقیت

جراحان مغز و اعصاب روزانه چندین عمل جراحی انجام می دهند. از درمان سرپایی تا جراحی پیچیده مغز. به دلیل حساسیت بالای این حرفه، بسیاری از جراحان آن را بیشتر یک خدمت می دانند تا وسیله ای برای کسب درآمد.

معمولاً این حرفه برای کسانی جذاب است که مکانیسم مغز را دوست دارند و در یک محیط پر استرس دست و پای خود را گم نمی کنند و می توانند به توانایی تصمیم گیری خود اعتماد کنند.

مراجعه به صفحه مقاله: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-مغز-و-اعصاب-شیراز





:: بازدید از این مطلب : 5241
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : اخبار رسمی
ت : یک شنبه 21 خرداد 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');