قطعات کارتریج‌ لیزری و کارتریج‌ جوهرافشان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

قطعات لیزری و کارتریج های جوهرافشان

کارتریج ها یکی از مهم ترین بخش های چاپگر شما هستند. وجود آن برای فرآیند چاپ بسیار مهم است. رنگ های مورد نیاز برای چاپ به این ترتیب در اختیار چاپگر قرار می گیرد. کارتریج های چاپگر بسته به نوع چاپگر به کارتریج های لیزری و کارتریج های جوهر افشان طبقه بندی می شوند.

دانستن قطعات و اجزای پرینترهای لیزری و کارتریج های چاپگر جوهرافشان به شما کمک می کند تا بهتر و راحت تر از این دستگاه های چاپگر استفاده کنید. به همین منظور در این مقاله به ارائه آن می پردازیم و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهیم. با ما بمان



قسمت اصلی کاست لیزر

تونر لیزری کارتریج I

کارتریج لیزری بخشی از چاپگر لیزری است که وظیفه ایجاد تصویر روی کاغذ را بر عهده دارد. در این قطعه به جای جوهر مایع، حاوی مخلوط خشکی از پودر تونر است که از طریق بار الکتریکی و حرارت به کاغذ می‌چسبد. کارتریج های لیزری در چهار رنگ مختلف موجود هستند: مشکی، فیروزه ای، سرخابی (قرمز/صورتی) و زرد. در ادامه به اجزای آنها خواهیم پرداخت:

شهر

درام یک استوانه آلومینیومی آبکاری شده است که توسط یک پوشش حساس به نور احاطه شده است. وظیفه اصلی درام جذب ذرات تونر با ایجاد خواص الکترواستاتیک و انتقال آنها به کاغذ است. هنگامی که دستور چاپ داده می شود، درام بار الکترواستاتیکی دریافت می کند و تصویر روی سطح آن توسط لیزر اسکن می شود. پس از اسکن تصویر، درام می چرخد ​​و تونر را روی کاغذ تصویر منتقل می کند.


درام کارتریج تونر لیزری

I-cartridge ye-toner

کارتریج تونر ظرفی است که حاوی ذرات تونر است. پودر رنگ از رزین پلاستیکی متصل به ذرات آهن ساخته شده است. در طی فرآیند چاپ لیزری، این پودرها با بار مثبت خود به درام جذب می شوند. سپس به کمک تیغه طبی به طور یکنواخت روی کاغذ پخش می شود و تصویر ایجاد شده در درام روی کاغذ چاپ می شود. می توان گفت که کل این فرآیند حول محور تأثیر بارهای الکتریکی و تغییرات آنها بر روی ذرات رس است که به شدت به این بارها حساس هستند و می توانند توسط آنها حرکت کنند.

کارتریج تونر

دکتر بلید

دکتر. Blade تعیین می کند که چه مقدار جوهر باید به مناطق خاصی تحویل داده شود و آن را به طور مساوی در سراسر کاغذ توزیع می کند. همچنین با شارژ تونر نقش بسیار مهمی در ارائه چاپ خوانا دارد. در کارتریج های رنگی معمولاً این قسمت با همکاری غلتک توسعه جوهر را برای چاپ آماده می کند. همچنین در کارتریج های تک رنگ، Dr. تیغه معمولاً منجر به بارگیری دقیق تر با غلتک توسعه می شود.



دکتر بلید

این قطعه از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. زیرا زنگ زدگی روی این تیغه نه تنها مانع از بارگیری مناسب تونر می شود، بلکه به کارتریج نیز آسیب می رساند.

آهن ربا

آهنربا یک میله استوانه ای با خواص مغناطیسی است. این قطعه بین کارتریج تونر و درام قرار دارد و کار اصلی آن ایجاد بار الکتریکی در تونر و جذب آن است. پودر تونر تحت تأثیر بار الکتریکی بین آهنربا و درام به درام منتقل می شود. از دست دادن این قسمت باعث ایجاد لکه های تیره در نسخه چاپی و کم رنگ شدن آن می شود.

 

واحد فیوزینگ

واحد ذوب از دو غلتک تشکیل شده است. غلتک بالایی فیوزر توسط یک لامپ با دمای کنترل شده گرم می شود، که با گرم شدن، لایه پلاستیکی نازک تونر را ذوب کرده و جوهر را از طریق غلطک ها روی کاغذ منتقل می کند. این غلتک به راحتی تمیز می شود زیرا با یک لایه سیلیکونی نچسب پوشانده شده است.

غلتک پایینی نیازی به گرما ندارد و معمولاً از لاستیک سیلیکونی نرم ساخته شده است که کاغذ را نگه می دارد و به عبور ایمن و روان از غلتک کمک می کند.

فوم غلتک

با افزایش تماس بین کاغذ و درام، فوم غلتک تونر را به کاغذ منتقل می کند. همچنین آلودگی و زباله های باقی مانده روی درام را پس از چاپ به طور کامل پاک می کند. فوم غلتک یک قطعه استوانه ای از نمد است که در پایین درام قرار می گیرد. آسیب دیدن این قطعه باعث ایجاد بی نظمی های زیادی در فرآیند چاپ می شود. لطفا توجه داشته باشید که فوم غلتک بسته به عملکرد آن باید تعویض شود.



فوم غلتک

قدیمی (طولانی در پولیزیا)

این یک سطح تمیز کننده دارد و مانند یک غلتک فوم عمل می کند. یعنی بعد از چاپ، درام را از قسمت های باقی مانده تمیز کنید. توجه داشته باشید که ذرات تونر باقیمانده روی فوم غلتک نیز از روی صفحه حذف می شوند.

زبان

آهنگ شاتر

شاتر درام قطعه ای پلاستیکی است که درام را احاطه کرده است تا نور را در حین نصب مسدود کند.

تسمه انتقال

تسمه انتقال وظیفه انتقال کاغذ به داخل چاپگر را بر عهده دارد. بدین ترتیب تونر پس از عبور از روی درام می تواند تصویر یا متن مورد نظر را روی کاغذ حک کند. برخی از چاپگرهای کوچکتر تسمه انتقال ندارند و در عوض دارای غلتک هایی هستند که به عنوان تسمه عمل می کنند. مهمترین علامت خرابی نوار انتقال، گیر کردن مداوم کاغذ در چاپگر است.

کیسه تونر زباله

ظرف زباله تونر باقی مانده از فرآیند چاپ را جمع آوری می کند. این قطعه با زمان پر می شود و بنابراین نیاز به تعویض دارد. در غیر این صورت، چاپگر از کار می افتد و یا کیفیت چاپ تا حد زیادی کاهش می یابد.

تراشه الکترونیکی

تراشه الکترونیکی روی کارتریج تونر قرار دارد و به عنوان مغز عمل می کند. دستورالعمل های ارسالی به کارتریج مانند انتقال پودر تونر به کاغذ و تعیین سطح باقیمانده تونر توسط این تراشه اعلام می شود. تعداد پرینت های انجام شده در این تراشه ثبت می شود و در صورت رسیدن به عدد مشخصی باید این تراشه تعویض شود. یک تراشه الکترونیکی معیوب یک پیام خطا را روی صفحه چاپگر نشان می دهد.



اجزای اصلی کارتریج جوهر

چاپگرهای جوهرافشان در بین کاربران چاپگر بسیار محبوب هستند. زیرا چاپ رنگی با کیفیتی را تولید می کند. فرآیند چاپ در این چاپگرها ساده و قابل درک است. در واقع کارتریج های جوهر مخازن جوهر هستند که به یک سری نازل های کوچک به نام هد چاپ متصل می شوند که هدف آنها ایجاد قطرات کوچک جوهر است.

از فونت ها می توان برای چاپ متن در یک رنگ خاص مانند سیاه استفاده کرد. رنگ های موجود در کارتریج های جوهرافشان با هم ترکیب می شوند و یک تصویر رنگی را تشکیل می دهند. کارتریج های جوهر افشان از دو بخش اصلی تشکیل شده اند:

محفظه کارتریج جوهر

بدنه محفظه ای برای جوهر است. بسته به مدل چاپگر، کارتریج های رنگی و مشکی را می توان به طور جداگانه یا با هم در یک بدنه ذخیره کرد.

 

سر کارتریج جوهر افشان

هد به عنوان هسته چاپگر جوهر افشان عمل می کند و جوهر را به کاغذ منتقل می کند. هدهای چاپ جوهر افشان از چهار قسمت زیر تشکیل شده است:

1- صفحه نازل: جایی است که در حین چاپ جوهر از کارتریج خارج می شود.

2- صفحه پوشش: نازل ها را در صورت عدم استفاده می پوشاند و محافظت می کند.

3- محفظه مرکب معمولی: جایی که جوهر درست قبل از چاپ قرار می گیرد.

4- بستر پیزوالکتریک (در چاپگرهای پیزوالکتریک): حاوی کریستال پیزوالکتریک است. لرزش این کریستال در بدنه کارتریج باعث جاری شدن جوهر از نازل ها می شود. این فرآیند در فواصل زمانی معین و به صورت قطرات صورت می گیرد.

5- صفحه مقاومت فلزی (چاپگر انتقال حرارت): این قسمت با جریان ضعیفی گرم می شود تا جوهر گرم شود و باعث پاشیدن جوهر روی کاغذ شود.



اخرین حرف

برای به دست آوردن بهترین عملکرد از چاپگر خود، درک اجزای کارتریج های جوهر افشان و لیزر بسیار مهم است. زیرا اگر سند چاپ شده از دستگاه بی کیفیت باشد، کاغذ در چاپگر گیر می کند و یا در صورت دریافت پیغام خطا در چاپگر، بیشتر از وضعیت مطلع خواهید شد. فراموش نکنید که برای انتخاب با کیفیت ترین کارتریج های موجود در بازار و رفع مشکلاتی که برای چاپگرهای خود پیدا می کنید، می توانید از مشاوره همکاران ما نیز بهره مند شوید.

مراجعه به سایت: قطعات کارتریج





:: بازدید از این مطلب : 806
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : اخبار رسمی
ت : یک شنبه 31 ارديبهشت 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');