شرح کارکردها و ویژگی های یک مشاور خوب کنکور


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


مشاور آزمون

کلاه آموزشی - اگر می خواهید فردی موفق باشید، نباید راهی را که امتحان نشده است امتحان کنید، بلکه فقط راهی را دنبال کنید که افراد موفق قبل از شما طی کرده اند. بدون شک مشاور کنکور که راه موفقیت را طی کرده و سرشار از دانش و تجربه است می تواند نقش بسیار مهمی در هدایت دانش آموزان به سوی موفقیت داشته باشد.



ویژگی های یک مشاور خوب کنکور

برخی از ویژگی های مشاور کنکور به شرح زیر است:

دسترسی پذیری یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که متخصصان باید داشته باشند. به عنوان مثال، ممکن است در مطالعه یا مطالعه برای امتحان مشکل داشته باشید یا برای امتحان آمادگی نداشته باشید و هر زمان که به کمک نیاز داشتید، یک آزمون دهنده خوب باید بتواند خدمات مهمی را به شما ارائه دهد.

- استاد راهنماي كنكور مدام بايد روحيه دانش آموز را بررسي كند و دستورات انگيزشي بدهد.

- یک مشاور خوب کنکور ابتدا باید مسیر موفقیت را طی کند تا دانش آموزان به او اعتماد کنند، مسیر او را دنبال کنند و راه موفقیت را به دانش آموزان بگویند. متأسفانه افراد زیادی در صنعت مشاوره مشغول به کار هستند که از نظر تحصیلی و کاری دستاوردهای درخشانی ندارند! بنابراین اگر مشاوری در زندگی شخصی خود موفق نباشد نمی تواند راهنمای خوبی باشد.

- بهتر است از مشاور و مربی باتجربه کنکور که اولین کارش مشاوره تحصیلی است استفاده کنید تا مشاور پذیرشی که فقط یک سال سابقه مشاوره در کنکور و غیر تحصیلی خود را دارد و تازه این کار را انجام داده است. یک یا دو سال طول می کشد تا درآمد حاصل شود.

یک مشاور خوب پذیرش باید از تمام منابع و نسخه های جدید آگاه باشد و باید با اطلاعات کتاب های پذیرش جدید به روز باشد. منابع آموزشی که برای دانش آموزان کاملا بی فایده است هر روز اضافه می شود و به هیچ وجه بی فایده نیست. به این ترتیب باید منابع متناسب با سطح دانش آموزان را در اختیار آنها قرار دهید و آنها را برای کنکور آماده کنید.

 

مشاور کنکور با تسلط بر شرایط هر بخش، مبحث و مبحث، برنامه ریزی مناسبی برای شما خواهد داشت.

- بسیار مهم است که مشاور کنکور شما یک تحلیلگر قوی باشد. به عنوان مثال، برخی از داوطلبان به دلیل کنکور نمی توانند تشخیص دهند که مشکل چیست. در این مواقع مشاور کنکور در صورتی که از مهارت های تحلیلی بالایی برخوردار باشد می تواند در شناسایی و رفع صحیح مشکلات تلاش کند.

- مشاوران کنکور باید بهترین روش مطالعه هر درس و نحوه ارزیابی و برگزاری آزمون را به دانش آموزان بیاموزند.

- یک مشاور خوب کنکور باید در برنامه ریزی کنکور تجربه داشته باشد و در این زمینه تجربه کافی و مفید داشته باشد تا برای هر نوع تست زنی دانش ایجاد انگیزه و برنامه ریزی ساختارمند و حرفه ای داشته باشد. داشتن یک برنامه سخت گیرانه و سخت گیرانه تضمینی برای موفقیت در کنکور نیست و در مواردی ممکن است نتایج متفاوتی داشته باشد. به همین دلیل کنکور باید طوری برنامه ریزی شود که در ابتدا آسان باشد و به مرور زمان سخت تر شود. همچنین برنامه باید منعطف باشد یعنی در صورت انجام نشدن قسمتی در روزهای بعد بتوان آن را پرداخت کرد.

- آزمون گزینش مشاور باید بداند که آیا دانشجو به دوره آزمون پذیرش نیاز دارد یا خیر.

- یکی از اصول اخلاقی هر مشاور کنکور، ارتباط موثر با مشتریان خود است. رابطه عاطفی مشاور و داوطلب باید به گونه ای باشد که بتواند هر مشکلی را که دارد به راحتی حل کند. هرچه احساس راحتی و امنیت بیشتری داشته باشید، داوطلبان بیشتر در معرض دید شما قرار بگیرند، راه های پیشنهادی مشاور کنکور را با سهولت بیشتری می پذیرند و عملکرد بهتری خواهند داشت.



وظایف یک مشاور آزمون پذیرش

وظایف مشاور آزمون ورودی:

>> از طریق مشاوره تحصیلی می توان به توانایی ها و محدودیت های دانش آموزان پی برد و از امکانات موجود حداکثر استفاده را برد. مشاوران کنکور می توانند با شناسایی درست استعدادها و توانایی های دانش آموزان، موضوع مناسب تحصیلی و دانشگاهی را به آنها معرفی کنند.

>> مشاوران پذیرش باید با معلمان، خانواده ها و مسئولان مدرسه ارتباط برقرار کنند تا به مسائل تحصیلی، خانوادگی، روانی رسیدگی کنند و از رفاه عاطفی افراد اطمینان حاصل کنند.

>> یک مشاور پذیرش علاوه بر کوشا بودن در رسیدگی به دغدغه های دانشجویی، باید با خانواده های متقاضیان خود نیز رابطه دوستانه برقرار کند. ورودی ها در خانه و در کنار خانواده درس می خوانند، بنابراین فضای خانواده و نقش والدین در این زمینه تاثیر زیادی دارد.

>> مشاور پذیرش باید با خانواده دانش آموزان جلساتی برگزار کند و در مورد مسائل خانوادگی و مسائل موثر بر تحصیل فرد بحث کند و شرایط را برای دانش آموزان ایجاد کند.

>> بررسی کامل و جامع شرایط تحصیلی داوطلب قبل از تنظیم برنامه الزامی است. البته مشاور کنکور تا زمانی که دانش آموزی سطح خود را نشناسد نمی تواند برنامه خوبی برای دانش آموز تهیه کند.

>> ساعات کنکور، برنامه هفتگی، مدرسه، مواد درسی و ... را از داوطلب بپرسید و رزومه و برنامه هفتگی داوطلب را جویا شوید. تنها گذاشتن دانش آموز یکی از اشتباهاتی است که برخی از مشاوران و والدین مرتکب می شوند. هدف از مشاوره کمک به مشاور کنکور با دانش آموز تا حصول نتیجه مطلوب است.

>> روش مطالعه، روش آزمون و ارزشیابی هر درس باید متناسب با سطح درس و توانایی داوطلب باشد. برای موفقیت در کنکور، تعداد ساعات مطالعه دانش آموز نیست، بلکه کیفیت مطالعه مهم است. به این ترتیب باید تمامی روش های یادگیری مانند تندخوانی، خلاصه نویسی و ... را به دانش آموزان آموزش داد.

متن کامل مقاله را بخوانید: 


:: بازدید از این مطلب : 1057

|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : اخبار رسمی
ت : دو شنبه 25 ارديبهشت 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');