هر آنچه باید در مورد برق و اتوماسیون صنعتی بدانید؟!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


انسان هر چقدر هم که سخت کوش باشد، یک روز از تکرار کارهای روزمره خود خسته می شود. او برای فرار از این روزمرگی به اختراع تجهیزات و ماشین هایی می اندیشد که وظیفه انجام دقیق این وظایف را بر عهده دارند و در نهایت دیری نمی گذرد که این اختراعات جایگزین او می شود و اتوماسیون همه چیز را در دست می گیرد. مسئولیت های او

اما یک تصور غلط رایج این است که با ظهور اتوماسیون، نیروی کار انسانی حذف خواهد شد. در صورتی که علیرغم تبدیل کار از کار دستی به اتوماسیون، مسئولیت های انسانی برداشته نمی شود و فقط تغییرات دستی ایجاد می شود. این وظایف در قالب تعمیر و نگهداری ماشین و ربات، برنامه نویسی، راه اندازی و نصب ادامه خواهد داشت. با الکتنو همراه باشید.

اتوماسیون صنعتی چیست؟

اتوماسیون صنعتی یا ربات سازی به معنای استفاده از سیستم های کنترل و کنترل خطوط تولید با ماشین آلات صنعتی با کمک برنامه نویسی و بدون دخالت انسان است.

اهمیت اتوماسیون به حدی است که می توان ادعا کرد که صنعت برای بقا و ادامه تولید باید به سمت اتوماسیون صنعتی حرکت کند. سرانجام؛ هر صنعتی که از پیوستن به این مسیر خودداری کند، از دست خواهد رفت.

نوع تجهیزات

به طور کلی سیستم های اتوماسیون صنعتی را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

سیستم اتوماسیون دائمی

اتوماسیون استاتیک برای انجام کارهای تکراری با تجهیزات اختصاصی و افزایش بهره وری استفاده می شود. هنگامی که یک سیستم اتوماسیون ثابت نصب و اجرا می شود، تغییر، اصلاح و پیکربندی مجدد فرآیند با تجهیزات جدید اتوماسیون صنعتی بسیار دشوار خواهد بود. در واقع در این نوع سیستم مراحل به گونه ای است که تنها می توان یک نوع محصول تولید کرد. مزیت دیگر این است که نیاز به سرمایه اولیه و حجم تولید بالا دارد و استفاده از این تجهیزات در مونتاژ خودرو مشهود است.

سیستم اتوماسیون قابل برنامه ریزی:

در این نوع اتوماسیون می توان محصولات مختلفی را تولید کرد تا یک برنامه نوشته شده با وظایف پردازش و سفارش مجدد برای هر دسته از محصولات برنامه ریزی شود که این فرآیند زمان بری است. از مزایای اتوماسیون قابل برنامه ریزی می توان به نیاز به سرمایه اولیه نسبتاً بالا، قابلیت ایجاد قطعات مکمل مختلف، امکان تغییر مراحل تولید و سرعت پایین نسبت به اتوماسیون استاندارد اشاره کرد. روبات های صنعتی نمونه ای از اتوماسیون قابل برنامه ریزی هستند.

سیستم تولید انعطاف پذیر:

این سیستم مشابه سیستم قابل برنامه ریزی است. یک مزیت بزرگ اتوماسیون انعطاف پذیر این است که تغییرات محصول از طریق سیستم کنترل منتقل می شود. در سیستم های انعطاف پذیر (FMS)، سیستم های جابجایی مواد مکانیکی و سیستم های توسعه کامپیوتری به صورت الکتریکی به یکدیگر متصل می شوند. نمونه ای از یک سیستم اتوماسیون انعطاف پذیر یک دستگاه CNC است.

اجزای اصلی اتوماسیون صنعتی

Indicator: اندیکاتورها مقادیر کنترلر را کمیت می کنند و به مقدار مورد نظر ارسال می کنند.

کنترل کننده: کنترلرها بخشی از تیم هستند. ارزیابی کمی، کنترل کارآمد، حفظ ایمنی یکی از اهداف تعیین شده برای کنترلرها است.

محرک: محرک ها دستگاه هایی هستند که بر روی سیگنال خروجی عمل می کنند. محرک ها شامل شیرهای کنترل و موتورهای الکتریکی هستند. این ابزارها پارامترهای اندازه گیری شده را از طریق توابع خود کنترل می کنند. سایت ۱۶۸۸


طراحی سیستم

حسگرها و ابزار

کنترل کننده صنعتی (PLC)

نظارت صنعتی (HMI)

تابلوهای کنترل

موتورها و سوپاپ ها

محرک ها و محرک های هیدرولیک و پنوماتیک

پردازش تصویر صنعتی

نقشه ها و اسناد فنی

ربات های صنعتی

اینورتر و سافت استارتر





:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
ن : اخبار رسمی
ت : یک شنبه 3 تير 1403
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');