دماسنج و فرستنده دما


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


دماسنج ها و ترانسمیترهای دما از جمله پرکاربردترین ابزارها در صنایع مختلف هستند. این دو ابزار بسیار شبیه به یکدیگر هستند، اما تفاوت هایی نیز وجود دارد که آنها را متمایز می کند. بنابراین، می خواهیم قابلیت های این دو ابزار صنعتی را از زوایای مختلف بررسی کنیم تا بیشتر بدانیم. پس لطفا برای این کار من را تا آخر دنبال کنید.

دماسنج چیست؟

سنسور دما یا دماسنج آنالوگ که با نام‌های سنسور دما، دماسنج یا دماسنج نیز شناخته می‌شود، یک ابزار کوچک صنعتی است. از نظر ظاهری، این ابزار شبیه یک ساعت است، اما برای اندازه گیری دما در شرایط صنعتی استفاده می شود. با این حال، این دستگاه ساده و کوچک می تواند دما را در مقیاس های مختلف نمایش دهد.

ساخته شده 1

انواع دماسنج

دو نوع دماسنج وجود دارد که از نظر ظاهری متفاوت هستند: دماسنج دستی و دماسنج دیجیتال. کنتورهای دیجیتال دمای سیستم را به صورت عددی نشان می‌دهند، اما در یک متر دستی می‌توانید با قرار دادن نشانگر روی درجه‌های مشخص‌شده، به دمای سیستم پی ببرید.

فرستنده دما چیست؟

ابزار دیگری که برای اندازه گیری دما در محیط های صنعتی استفاده می شود، ترانسمیتر دما است. این ابزار که دارای اندازه و شکل کوچکی مانند دماسنج است دارای سنسور دما و فرستنده است، سنسور دمای داخلی دمای موجود را اندازه گیری می کند و از طرفی فرستنده نیز سیگنال ها را تقویت کرده و به دستگاه ارسال می کند. سیستم های مانیتورینگ یا اتاق کنترل

یک مرد جوان

انواع ترانسمیترهای دما

فرستنده های دما نیز مانند گیج دما انواع مختلفی دارند و به سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

سنسور دمای سر

همانطور که از نام آن پیداست، فرستنده سر برای اندازه گیری دمای موجود روی دستگاه قرار می گیرد و معمولاً روی سنسور قرار می گیرد. از آنجایی که اندازه گیری این مدل فرستنده آسان است، معمولاً برای انواع سیستم ها استفاده می شود.

فرستنده دما برای نصب ریل

نوع دیگری از فرستنده دما به پایه ریلی معروف است، این ابزار بر روی ریل و برای استفاده در پنل نصب می شود. از این محصول برای ساخت محصولات نایلونی با دست استفاده می شود.

فرستنده دمای میدان

فرستنده دما در میدان یکی از بهترین انواع فرستنده است زیرا این دستگاه از استحکام و دوام خوبی برخوردار است و از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. این فرستنده دارای یک نشانگر چند منظوره در قسمت بیرونی است که می توان از آن برای بررسی گزارش دمای سیستم استفاده کرد.

تفاوت بین دماسنج و دماسنج

همانطور که در بخش های بالا توضیح داده شد، متوجه شده اید که بین این دو ابزار تفاوت وجود دارد. مهمترین تفاوت سنسور دما و سنسور دما را می توان به شرح زیر در نظر گرفت:

درخواست

دماسنج با کمک سیگنال های الکتریکی دما را اندازه گیری می کند و دمای فعلی را روی صفحه نمایش خود نشان می دهد، اما فرستنده دما به گونه ای است که دمای موجود در سیستم را از طریق نمایشگر و قسمت های مختلف آن در اتاق منتقل می کند. و استفاده از آن در فضا اهمیت بیشتری دارد. به عبارت دیگر همچنین می توان گفت که سنسور دما دمای موجود را حس و اندازه گیری می کند، اما فرستنده دمای فیزیکی دریافتی را به سیگنال هایی برای ثبت، ذخیره و کنترل تبدیل می کند.

امکان سنجی پروژه

یکی از ویژگی های مهم ترانسمیتر دما در مقایسه با دماسنج این است که می توان فرستنده را برنامه ریزی کرد و می توان آن را بر اساس شرایط برنامه ریزی و تنظیم کرد تا دما از حد معینی فراتر نرود. اما دماسنج چنین قابلیتی را ندارد بلکه این دستگاه فقط می تواند دما را نشان دهد.

سایت های صنعتی که در آنها از گیج های دما و فرستنده های دما استفاده می شود

دماسنج ها و فرستنده ها بر اساس تفاوت هایی که دارند در محیط های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. ترانسمیترهای دما کاربرد بیشتری دارند و شرایط بهتری را ارائه می دهند، بنابراین معمولاً در صنایع بزرگ و پیچیده استفاده می شوند.

قیمت اندازه گیری دما و فرستنده

این دو دستگاه از نظر قیمت نیز با هم تفاوت دارند و از آنجایی که فرستنده تخصصی است، قیمت آن نسبت به کنتور بسیار بالاست و باید هزینه بیشتری برای نگهداری آن پرداخت. با این حال، به یاد داشته باشید که قیمت این دو ابزار نیز تحت تأثیر عوامل دیگری است که برای کنترل هزینه ها باید در نظر گرفته شوند.

هزینه های ثانویه

اگرچه مولد حرارت گرانتر از سنسور دما است، استفاده از فرستنده هزینه ها را کاهش می دهد، زیرا نیازی به استفاده از کابل های گران قیمت ندارد.

رابطه بین دماسنج و مبدل حرارتی چیست؟

اگرچه سنسور دما و فرستنده دما دو ابزار مجزا هستند و کاربردهای متفاوتی دارند، اما در بیشتر صنایع این دو ابزار با هم استفاده می شوند و مکمل یکدیگر محسوب می شوند. ارتباط این دو ابزار به این صورت است که سنسورهای دما دمای سیستم را اندازه گیری می کنند و سپس دمای دریافتی با کمک آنها از طریق فرستنده به سیگنال های خاصی تبدیل می شود و این سیگنال ها به اتاق کنترل ارسال می شود. تا مدیر و اپراتور کارخانه بتواند دما را در سیستم برنامه ریزی، اندازه گیری و کنترل کند. بنابراین توصیه می شود برای تولیدات بزرگ و پیچیده، این دو ابزار با هم و به عنوان مکمل یکدیگر مورد استفاده قرار گیرند.

آخرین پست

شما می توانید انواع نشانگر و فرستنده دمای خیابان Addressable Common Temperature Street را از فروشگاه اینترنتی آریا تهیه کرده و برای شرکت های کوچک یا برنامه های کاربردی بزرگ استفاده کنید. گروه صنعتی آریا ابزار دقیق یکی از معتبرترین شرکت های با سابقه خدمات است که طیف وسیعی از ابزارآلات را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. برای هر گونه اطلاعات می توانید از طریق شماره های تماس درج شده در وب سایت با ما در تماس باشید.

 

برداشت شده از: https://www.tejaratefarda.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%88%D8%A8-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%DB%8C-65/44680-%DA%AF%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D9%85%D8%A7-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%85%DB%8C%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D9%85%D8%A7





:: بازدید از این مطلب : 2016
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
ن : اخبار رسمی
ت : دو شنبه 19 تير 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');